Mit takar az a kifejezés, hogy "influenszer"? Ismerje meg a pénzügyi szektor legújabb mozgatóit és befolyásolóit

A közösségi média helyzete jelenleg két dologban is változáson megy keresztül, amiből az egyik, az információk fogadásának módja, a másik pedig a véleményformálás mikéntje. A médiát használó emberek, már nem diszkrét entitások, és nem a világos és következetes üzenetek irányába fordulnak, mint például egy rádióhíradó vagy egy elnöki békés hangulatú beszélgetés meghallgatása. Ez most már egy társadalmi közösség - néha több ezer emberből áll, akik a világ minden táján élnek, és akik az okostelefonjaik kijelzőinek kis méretű felületén ill. különböző platformokon találkoznak, és ide-oda ugrálnak úgymond a véleményalkotás folyamatában, olykor visszautasítva egyes egyének nézeteit, érzelmeit és véleményét. Tulajdonképpen, egy teljesen új környezet áll rendelkezésünkre, amely meghatározza az emberek gondolkodását és cselekedeteit. Az influenszerek azok az emberek, akik hatalmi és befolyással bíró pozíciókat foglalnak el ezeken a közösségi hálókon. Nézeteiket, ösztöneiket és hozzáállásukat a szóban forgó aktuális kérdéssel kapcsolatban tiszteletben tartja a közösség, függetlenül attól, hogy akár jó vagy akár éppen rossz végkifejletet eredményez.

Abból kifolyólag, hogy jelenleg mindez az említett módon működik, így a pénzügyi világ sem kivétel ez alól. Az emberek egyre nagyobb számban kötelezik el magukat különbőző pénzügyi cselekvési irányzatok mellett, amelyeket a közösségi hálókon jelen levő influenszerek javasolnak az Instagramon vagy a Tik Tokon. Ezeknek a közösségi hálóknak a társadalmi szerkezete bizonyos esetekben meglehetősen erős, és a közösség tagjai odaadóak és elkötelezettek. Fedezzük fel most a választ az olyan kérdésekre, mint „mit jelent az, hogy influencer?”. Valamint, hogy „Miért játszanak egyre fontosabb szerepet a pénzügyi piacokon?” és vajon „mit jelenthet ez a tendencia a kereskedési szokásaim szempontjából?”
 
Egy furcsa páros: a pénzügyi piacok és a közösségi média
 
Az érdekes tendencia, amely fejlődésének szemtanúi lehetünk, és ami úgy tűnik, hogy tovább fog fejlődni, az nem más, mint a pénzügyi kereskedelem és a közösségi média platformok egyesülése. Az internetes közösségek kötődnek és követik a befolyást gyakorló személyek útmutatását, akik esetleg még szakértők is lehetnek a pénzügyi szektorban, és olyan instrumentumokat reklámoznak, mint például az EUR/USD. Ugyanakkor lehetnek akár amatőrök vagy éppen tervezők is. Ennek az új jelenségnek a hatásai meglehetősen változatosak, és valójában ezeket a hatásokat még mindig mérik. Vannak professzionális influenszerek, akik szilárd pénzügyi útmutatást nyújtanak, és vannak amatőr influenszerek, akik hajlamosak a kockázatos, spekulatív és túl gyakori kereskedésre bátorítani.
 
Különösen az Instagramon bukkantak fel nemrég ezek az influenszerek, mégpedig nagyon különböző arányban. Létezik néhány influenszer, akit mega-influenszernek hívnak, és több mint egymillió követőből álló csoportot vezet. A blogjaik hatása olyan nagy, hogy a márkák akár egymillió dollárt is fizetnek azért, hogy az influenszerek ajánlják azokat. Ennek ellenére ezek a csoportok továbbra is társadalmi jellegűek, és nem pusztán marketing eszközök. Az influenszer hírneve abból a benyomásból ered, hogy társadalmi bejegyzéseit integritással és szakértelemmel készítik. De ahhoz, hogy pontosabb képet kapjunk arról, milyen hatással lehet akár csak egyetlen influenszer is a kereskedési döntésekre, érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy a világon csaknem 3.5 milliárd ember használja a közösségi médiát. Az pedig tény, hogy a Twitter sokszor olyan információkat sugárzott, amelyek széles körben tapasztalt érzelmi piaci reakciókat váltottak ki.
Fontos a részletekbe menő, alapos megbeszélés
Mindez milyen különbségeket eredményezhet?
 
Egy Tik Tok felhasználó nyilvánosságra hozta saját számításait, miszerint ha a platformon lévő mind a 800 millió ember szerény mennyiségű Dogecoint vásárolna, akkor mindegyikük meggazdagodna. Azonban ez pontosan nem így történt, de a Dogecoin kereskedési volumene 1000%-kal megugrott. Ez bebizonyította és alátámasztotta azt, hogy a pénzügyi instrumentumok árát egyszerűen csak a közösségi média hálók hatásai befolyásolhatják. Ezt a felismerést - a pénzügyi instumentumok sebezhetőségét a közösségi média hangulatának szeszélyeivel szemben - kell nagyon is komolyan vennünk.
 
13 millió amerikai számára - beleértve az amtőröket is -, hozzáférést biztosítanak a tőzsdéhez okostelefonjukon, a különböző CFD kereskedési alkalmazásokon keresztül. Hangulatuk képes változtatni a pénzügyi piacok állapotán és helyzetén, és ez a hangulat az Instagram világából ered, ahol az érzelmi reakciókat folyamatosan tweetelik, közzéteszik és utánozzák. És ezáltal az influenszerek, ezeken a fórumokon keresztül befolyást gyakorolnak. A kutatók most ott tartanak, hogy vizsgálják és figyelik, mennyire befolyásolják a pénzügyi piacokat azok az érzelmi lábnyomok, amelyeket az emberek maguk után hagynak a bejegyzéseken, blogokon, tweeteken és YouTube-csatornákon.
 
A lényeg
Az egyáltalán nem igaz, hogy a pénzügyi befolyással rendelkező influenszerek Instagram, Facebook és Tik Tok bejegyzéseiből nem származhat előny. Mindazonáltal egyáltalán nem tűnik bölcs dolognak elfogadni a pénzügyi tanácsokat minden olyan influenszertől, akit „szakértőnek” neveznek. Először mindig vizsgálja meg adott influenszer hitelesítő adatait. Továbbá, ha olyan „titkos” vagy „kockázatmentes” kereskedési lehetőségre bukkan, amely bármilyen nyereséget garantál, akkor legyen bizalmatlan a helyzettel és ajánlattal kapcsolatban. Sem a tanács, sem pedig a profit soha nem garantált, és egyedül Ön az egyetlen, aki bölcs kereskedési döntéseket hozhat.
 
Online kereskedés megbízható befektetési szolgáltatóval
 
Az iFOREX UK egy olyan CFD befektetési szolgáltató, amely büszke arra, hogy megfelelő képzettséget tud biztosítani a kereskedők számára abból a célból, hogy magabiztosan és stratégiával indulhassanak kereskedési útjukra, köszönhetően mindezt kereskedőnek tervezett oktatóanyagoknak, bármilyen kereskedési szinten is tartsanak. Ha érdekli Önt a CFD-k formájában történő online kereskedés egy megbízható befektetési szolgáltatóval, akkor tekintse meg az iFOREX UK -t, amely lehetőséget kínál a kereskedőknek arra, hogy különböző pénzügyi instrumentumok (például olyan népszerű devizapárok esetében, mint az EUR/USD, a tőzsdei áruk, indexek) ármozgásaiból - akár azok nőnek vagy éppen csökkennek - kovácsoljanak előny a CFD-k formájában történő ETF és részvény kereskedés alkalmával anélkül, hogy meg kellene vásárolniuk az alapul szolgáló eszközt.
 
VIBHS Financial Limited társaságot az Egyesült Királyságban a Financial Conduct Authority a 613381. sz. hivatkozási szám engedélyezte és szabályozza. Angliában és Walesben korlátolt felelősségű társaságként van bejegyezve a Companies House-nál 08279988 -as cégjegyzékszámon.
 
Az iFOREX UK csapata együttműködött a dokumentumban szereplő anyagok előállításában, és az ebben a dokumentumban szereplő anyagok semmilyen esetben sem tekinthetőek – sem kifejezetten, vagy hallgatólagosan, sem közvetve vagy közvetlenül – pénzügyi eszközre vonatkozó befektetési tanácsnak, ajánlatnak, vagy befektetési stratégiára vonatkozó javaslatnak. A CFD összetett eszköz, és a tőkeáttétel miatt a hirtelen veszteség jelentős kockázatával jár. Ennél a szolgáltatónál a lakossági befektetői számlák 63.95 %-án veszteség keletkezik a CFD-kereskedés során. Fontolja meg, hogy érti-e a CFD-k működését és hogy megengedheti-e magának a veszteség magas kockázatát. Kérjük vegye figyelembe: A múltbeli teljesítménymozgások számításai a határidős ügyleteket reprezentálhatják és nem pedig a mögöttes eszközt. Teljes jognyilatkozat: https://www.iforex.hu/legal/article-disclaimer

 

BG