Minket duplán rosszul érintenek a vasúti vonalbezárások - interjú Sztolyka Zoltánnal, Rozsály polgármesterével

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében összesen 256 kilométert érint a kormány tervezett intézkedése, így öt vonalon teljesen, míg másik kettőn részlegesen állna le a kötöttpályás közlekedés. Ez ellen demonstrált Sztolyka Zoltán, Rozsály polgármestere is a hét elején Zajtán?

Közös sajtótájékoztató a nyíregyházi Fidesz irodában

Közös sajtótájékoztató a nyíregyházi Fidesz irodában


- Mit jelent a Rozsályon élők számára a vasúti közlekedés?
- Jelen pillanatban a diákságnak és a beutazó munkásoknak jelent nagyon sokat, hiszen pénteken és vasárnap iszonyatos forgalmat bonyolít le a vasút. A diákok java része Mátészalkára, Nyíregyházára és Budapestre utazik, de sokan járnak Debreceni intézményekbe is, és nem tudom, hogy ezt ki lehet-e majd váltani a buszokkal, hiszen hatalmas pakkokkal utaznak a diákok, és nem hiszem, hogy lesznek akkora buszok, amelyek ezt kapacitással bírnák.

Sztolyka Zoltán, Rozsály polgármestere

Sztolyka Zoltán, Rozsály polgármestere aggódik a diákokért, és a munkába járókért


- Azért jelenleg sem a legrózsásabb a helyzet Önök felé, igaz?
- Nálunk a menetrend például nem igazodik az országos menetrendhez. Az például, hogy eljusson valaki Budapestre, nagyjából 12 órába telik, ami nevetséges, még Magyarországon is! A vonatok komfort fogkozata is enyhén szólva kívánni valót hagy maga után.

Sztolyka Zoltán, Rozsály polgármestere

Rozsály polgármestere is demonstrált a szabolcsi vonatért


- Miért döntött úgy, hogy Ön is csatlakozik a Zajtán demonstrálókhoz?
- Azért, mert minket duplán rosszul érint ez a történet, mert Rozsályban rövidesen újra megnyílik a kavicsbánya, és vannak annyira környezettudatos az új tulajdonosok, hogy vasúton szeretnék szállítani a kitermelt kavicsot és homokot, amit mi is támogatnánk, hiszen a közűtjaink ezáltal lényegesen jobb állagúak maradnak. Nyugat-Európában egyébként már kötelező, hogy a teherforgalmat a vasúton kell bonyolítani. Bízom benne, hogy ez valamikor Magyarországon is kötelezővé válik, és még addig válik kötelezővé, amíg a magyar állam tulajdonában van a vasút, és nem magánszemélyé.

Kovács Tünde

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Online

Szólj hozzá a fórumon!