Leszerződött az USA hadserege a Kodiak Robotics vállalattal, autonóm teherautók gyártására. A cél az, hogy a jövőben automatizálják a sereg szárazföldi járműveit.
Új robotkart mutatott be az Amazon, amely különféle termékek millióinak kezelésére képes. Ezzel óriási hatékonyságnövelés érhető el.
Megnyitja az 5G-re és a jövőbeli 6G mobilhálózati technológiára összpontosító új kutatási és fejlesztési központját a Nokia, portugáliai egyetemén, Amadorában.
Kültéri robotizált poggyászkezelő rendszert tesztel a szingapúri Changi Repülőtér és a Sarcos Robotics cég.
A fejlett technológiával ellátott vécék mikrofonnal lehetnek ellátva a hasmenés diagnosztizálása céljából, amely hang alapján 98 százalékos pontossággal megállapítható.
Puha robotot alkottak a Cornell Egyetem mérnökei, amely képes észlelni, megsérült-e és hogyan, majd gyorsan „gyógyítja” önmagát.
Még festmény-hitelesítésben is remekel a mesterséges intelligencia. Segítségét vették igénybe a szakértők, amikor nem tudtak megegyezni, Renoir-tól származik-e egy alkotás.
A világ első vezető nélküli parkolási rendszerét dobja piacra a Mercedes-Benz vállalat, amely kereskedelmi használatra már engedélyezett.
Kína ismét egy lépéssel a többiek előtt jár: a ZTE vállalat befejezi a fő 6G teszteket. Az új mobilkommunikációs rendszer így nagy eséllyel megjelenhet 2029-2030-ban.
Ahogyan megígérte, le is szállította december elsején a Tesla első elektromos teherautóit a Pepsi vállalatnak – a félig autonóm járművek ígéretes teljesítménnyel rendelkeznek.
Tizenegyszeresére nőhet a gyomláló robotok piaca 5 éven belül a várakozások szerint. A mezőgazdasági drónok esetében pedig nyolcszorosára emelkedhet a kereslet.
Meghökkentő: mesterséges intelligencia által generált festmények bemutatják, hogyan illusztrálnák a történelem híres művészei az éghajlati válságot.
Gyümölcs- és zöldségminőség-ellenőrző alkalmazásba fektet be a Kubota vállalat – az applikáció mesterséges intelligenciát használ a friss termények kontrollálására.
A munkaerő hiánya okán a kültéren alkalmazott robotok száma a várakozások szerint több százezerrel megnőhet 2030-ra - különösen egyes ágazatokban.
Zöld utat adott az autonóm járműveknek a japán Nemzeti Szabályzati Ügynökség – ez 2023 áprilisára lehetővé teszi, hogy az autók korlátozott kapacitással, de közlekedhessenek.